Word nu lid!
English Version

RidesManiac - Home

RidesManiac Logo
Pretparken
- Nederland
- België
- Du, En, Fr, VS

Techniek & Historie
- Achtbanen
- Attractiebouwers
- Boeken

Games
- Exchange
- RC Tycoon
- RC Tycoon 2
- NoLimits
- Ultimate Ride

Overig
- Afkortingen
- Links
- Login
- Logout

. Contact & Colofon
. Disclaimer

RidesManiac Poll
Hoe vaak bezoek jij Disneyland Resort Paris?

Minder dan 1 x per twee jaar
Eens per twee jaar
Eens per jaar
2 x per jaar
Vaker dan 2 x per jaar


Resultaten

Ultimate Ride

Ultimate Ride is een spel dat is gecreëerd door Disney® imagineering. Het is een echt spel dat wil zeggen dat er dus echt levels in bestaan. Je moet dus echt met een van de levels beginnen en verder spelen.

Ultimate Ride
Ultimate Ride

Doel van het spel
Het doel van het spel is eigenlijk niet zo ingewikkeld. Er moeten bepaalde achtbanen gemaakt worden en dan moeten er objecten langs de baan gezet worden zodat de virtuele achtbaan voldoet aan de eisen die gesteld worden. Die eisen zijn G-krachten, objecten en bepaalde figuren zoals helixen (spiralen) in een achtbaan. Een voorbeeld van zo'n opdracht is:
- Gebruik minstens 1 looping deel
- Gebruik minstens 1 kurketrekker deel
- Houd voldoende snelheid om de baan af te maken
- Neerwaartse G-krachten mogen niet hoger dan 5.00 zijn
- Zijwaartse G-krachten mogen niet hoger dan 4.00 zijn
Met deze gegevens moet je aan de slag en dit alles is meestal beperkt aan een aantal baandelen die je mag gebruiken.

De drie typen achtbanen
Er zijn in het spel drie typen achtbanen die gebouwd kunnen worden. Elk type achtbaan heeft dan ook weer een appart gedeelte met opdrachten en mogelijkheden. Bij stalen achtbanen zijn er eigenlijk redelijk veel overeenkomsten met hangende achtbanen. Zij hebben beide een stalen rail en kunnen beide loopings, kurkentrekkers etc. maken. Bij de houten achtbaan is dit echter anders. Deze kan geen looping en kurkentrekkers maken en heeft ook zo als dit hoort bij houten achtbanen geen losse steunpilaren maar een geraamte van houten stammen.

Stalen achtbaan Houten achtbaan Hangende achtbaan

Landschappen
Er zijn in het spel 4 verschillende landschappen. Deze variŽren van in een grot tot op een astroïde. Ook kan er gebouwd worden in een kamer met rasterwanden. Alle landschappen (behalve het rasterlandschap) bevatten reliŽf. Dit kan soms belemmeringen opleveren voor het bouwen.

Berglandschap Astroïdelandschap Grot Rasterlandschap

Bouwen
Het bouwen van achtbanen gaat in een driedimensionale wereld. Er is een knoppenbalk waar alle opties zoals lange en korte rechte stukken, loopings, kurkentrekkers etc. opzitten. Daarnaast zit een stuk op de knoppenbalk waarmee de stukken aangepast kunnen worden. Hier kan de grote van de looping ingesteld worden, de scherpte van de bochten ingesteld worden, de lengte van de rechte stukken en alle andere aanpassingen aan de baan. Ook zit er daarnaast nog een stuk voor het invoeren van objecten. Deze moeten gewoon met de muis gepakt worden en dan naar de juiste plaats gesleept worden.

De bouwmode

Detaillering
De detaillering van het spel is redelijk hoog. Alleen is er voor een goed verloop van de achtbaan dan ook een gigant van een computer nodig. Op de minimum instellingen is het nog steeds redelijk te doen en dan is het wel op de meeste computers te draaien.

Realisme
Het realisme van het spel is niet zo hoog, in het echt zou je bijvoorbeeld niet zo snel een achtbaan op een atroÔde of in een grot met magma van 1800 gradem celcius. Ook zou je in het echt niet vuurspuwende draken op een houten achtbaan laten spuwen. Ook glijdt de achtbaan over de de rails in plaats van dat hij wielen heeft. De beleving van het spel is wel mooi en je hebt dan ook wel echt het idee dat je in een achtbaan zit.

De achtbaan glijdt over de rails

© by RidesManiac
Wij zijn niet aansprakelijk
voor incorrecte informatie
op deze site.
Adverteren via Kliks.nl
Home | | Voorwaarden | | Disclaimer | | Word lid | | Bookmark ons | | English version